8 weken! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Ellen Verstraaten - WaarBenJij.nu 8 weken! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Ellen Verstraaten - WaarBenJij.nu

8 weken!

Door: Ellen Verstraaten

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 November 2014 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,
Eindelijk na 4 weken weer een nieuwe blog. Waarom nu pas? Nou omdat de wifi hier niet helemaal wou mee werken en ik kon de motivatie om te schrijven nog niet helemaal vinden. In de week van 20-10 tot 25-10 was het een gewone stage week. Er waren geen bijzondere dingen gebeurd en hebben vrijwel weinig gedaan na stage. Op stage heb ik nog op die dinsdag een lesje gegeven op www.BBC.com met allerlei educatieve spelletjes die daarop staan. Het ging erg goed en de leerlingen vonden het ook heel erg leuk. Woensdags kreeg een meisje een potlood van de lerares omdat zij één van de weinigen was die nog geen straf heeft gehad en ze het heel goed deed. Het meisje was helemaal blij en ging de potlood direct gebruiken. Die dag mocht ik ook voor het eerst huiswerk geven aan het meisje die ik Engels leer. Ik mocht zelf weten wat en hoeveel en mocht het morgen ook zelf bekijken of het wel goed genoeg was. Dit was best lastig om te bedenken dus voor de eerste keer gewoon een simpele opdracht die ze waarvan ik al wist zelf kon maken. Dit weekend hebben we vrij weinig gedaan en hebben onze tijd besteed aan schoolwerk zodat we daar ook weer goed mee lopen. In de week van 27-10 tot 31-10 moesten we op stage een foto maken en opsturen naar ESE, die gaan deze foto gebruiken in een presentatie. Die dinsdag 28 oktober vroeg mijn begeleidster aan mij of ik die dag zelf nog een knutsel opdracht wou doen en ja wel over Kerst! Even een overschakeling want op dat moment zat ik nog niet echt in de kerst sfeer haha. Ik heb met de leerlingen een kerstboom gemaakt. Van karton en later zal ik de kerstbomen vastmaken aan rood geverfde toiletrolletjes zodat ze mooi rechtop konden staan. De leerlingen waren direct in de sfeer van kerst en zongen de hele dag door kerst liedjes terwijl het vrijdag 31 oktober Halloween is. Die vrijdag wanneer het Halloween is hadden we eerst les tot half 7 en zijn daarna uit eten geweest met zijn drieën (Edna, Frenske en ik). Toen zagen we al hele leuke en schattige Halloween verkleed pakjes langs komen en hadden we besloten dat we maar vanavond later even naar St Julians zouden gaan waar school ESE ook een Halloween feest hield. Dat was erg gezellig en we zijn ook nog met een aantal 'enge' mensen op de foto geweest haha.
Zaterdag 1 november was het dan zover: Albert, Damian, papa en mama komen een weekje op bezoek :). 's middags om half 3 kwamen ze aan en op het panorama dak van het vliegveld kon ik dat helemaal bekijken wat erg leuk was. Eenmaal dat we elkaar in de armen konden vliegen wist Damian niet zo goed wat hij ervan moest denken ongeveer een minuut heeft hij me aangestaard met een heel serieus gezicht, gelukkig kwam er na die tijd een grote glimlach te voorschijn en werd er heel voorzichtig 'mama' gezegd. 2 november zijn we naar Mdina geweest een oude stadje en naar die tijd hebben we nog rond gewandeld in Valletta. Die maandag zijn we naar Paceville en St. Julians geweest om een dagje Gozo te boeken en om ze de ESE school te laten zien. Daarna nog een rondje wandelen en toen kwamen we de zee tegen. Damian wou zowat uit de buggy springen wat er was water in de buurt haha. Omdat het heel erg lekker weer was hebben we samen even in de zee gezwommen, toen het te koud werd gingen we eruit maar daar was Damian het natuurlijk niet mee eens dus met een groot drama op het strand snel de kleren weer aan en verder gewandeld. Dinsdags zijn we met de bus naar het andere kant van het eiland gegaan en hebben we een aantal dingen bezocht zoals de Blue Grotto, dit was heel erg mooi en daarna zijn we nog naar een aantal andere plaatsen geweest wat ook erg mooi was. Die woensdag zijn we met zijn 6en (papa, mama, Damian, Frenske, Albert en ik) naar Gozo geweest, eerst met de bus en toen met de ferry. De ferry was volgens Damian ook erg interessant en wou telkens 'overboord' springen. Toen hebben we samen maar vissen gespot, volgens Damian waren er wel heel veel maar helaas heb ik die niet kunnen zien haha. Gozo was erg mooi, er was ons op stage verteld dat je er ook heel mooi kon winkelen maar dat hebben wij helaas niet gezien. Donderdag hadden we nog een dagje stage, na die tijd hebben we nog even gewinkeld in Sliema. Vrijdag was het alweer de laatste dag, vandaag hadden we ons opgesplitst. Het was erg slecht weer maar (Damian, Albert en ik) hebben nog even rond gewandeld in Sliema en zijn nog even wezen winkelen in Valletta. Toen we thuis kwamen begon de storm echt te komen. papa en mama moesten nog even naar een winkel en ben ik dus even mee geweest. De storm was zo hevig dat je gewoon in de wind kon gaan hangen. Dus maar snel naar huis en daarna nog even lekker uiteten geweest. Zaterdag 8-11 was het gezellige weekje alweer voorbij en zijn we om 4 uur opgestaan om de laatste dingetjes te pakken en om afscheid te nemen. Vandaag niet alleen van mijn familie maar ook van de andere Nederlands meiden wat wel erg jammer was. Na het afscheid zijn we nog even het bed ingekropen en verder die dag hebben we niet zo veel gedaan.
Afgelopen week van 10-11 tot 15-11 was het een hele leuke stage week. Ik heb het idee dat de leerlingen het steeds leuker vinden om met mij te werken en ik vind het ook steeds leuker op stage. Ik mag nu elke week het knutselen/ tekenen doen met de leerlingen en mag het ook zelf weten of ik het in groepjes doe of met de hele klas. Erg leuk. Hier vieren ze natuurlijk geen Sinterklaas dus zijn ze al vol in de stemming voor Kerst, wat voor veel gezelligheid zorgt. Natuurlijk volg ik elke dag wel het Sinterklaas journaal maar het is ook wel mooi om hier in de straten de kerstversiering te zien, wat zorgt voor heel veel sfeer.

Groetjes,
Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Ik ga van 20-09-2014 tot en met 13-12-2014 internationale stage lopen in Malta. Dit doe ik samen met mijn vriendin en klasgenote Frenske. We doen de opleiding Onderwijsassistent MBO niveau 4 We hebben er zin in!!

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1211
Totaal aantal bezoekers 2937

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 13 December 2014

Malta internationale stage

Landen bezocht: